Vásárlás óta akadozott a jobb hátsó ablakemelő (cikksz: 51723327). Eleinte még le lehetett húzni, igaz erősen tekerni kellett a kart, de idén véglegesen meg adta magát, és csere érett lett.
Az, hogy mitől tud elromlani egy manuális ablakemelő orsó rejtély. Talán szándékos alul tervezettség, spórolás a gyártáson, beszállítói minőség csökkenése, ki kitudja....
Viszont egy meleg nyári napon nincs rosszabb, mint mikor 1 cm-re nyílik csak le egy ablak és megakad.
A végső döfés az lett volna ha teljesen elszakad a spirál és beesik az ablak, ám ezt nem kívántam megvárni.
Jól látható, hogy hol és milyen mértékben volt sérülve az eredeti huzal, amin valószínüleg az eredeti zsír foghatta meg a koszt/port, és mivel az ablak gumikéderei is szárazok voltak, simán elhiszem, hogy a szoruló ablak a halálba terhelte a damilt, ami elvékonyodással és a szálak egyenkénti elhasadásával válaszolt, végleges halálspirált előidézve.
A végső döfésnél szerencsére zárt állapotba ragadt az ablak, de ahogy a kilincs, kárpit, és párazáró fóliát részben eltávolítottam, úgy 4 csavar választott el a régi szerkezet kiemelésétől. Pro tipp az ablaküveget, miután kiemeltük a piros tartó pöcökből, felső holtpontba rögzíteni ragasztószalag segítségével, és így az üveg maradhat a helyén míg mi biztonságosan dolgozunk az ajtó testében.
Lentebb az új szerkezet beemelése látható: